Po pierwsze: NAZWA FIRMY

Egzemplarycznym elementem kreowania dobrego wizerunku firmy jest nazwa, która staje się jej podstawowym symbolem identyfikacyjnym. Niewątpliwie nazwa ta powinna być chwytliwa, łatwa do wymówienia i utrwalenia w pamięci, jak również odzwierciedlać profil działalności konkretnej firmy. Bez dwóch zdań istotna jest jej neutralność, rzeczowość oraz pozytywne skojarzenia z nią związane.

Naming ? kreator nazw

Profesjonalnym pojęciem określającym system tworzenia nazw jest ? noaming, który jednocześnie staje się nieodłącznym elementem działań marketingowych. Deliberowanie i analizowanie możliwych nazw w gruncie rzeczy nie należy do łatwych zadań. Mimo iż na nazwę składa się jedynie kilka zespolonych słów, bądź wyłącznie pojedynczy wyraz musi mieć ona w sobie ?to coś?, co sprawi, że stanie się jedyną w swoim rodzaju. Tym, którym z trudem przychodzi nadanie nazwy powoływanej do życia działalności, wychodzą naprzeciw firmy konsultingowe, które w pakiecie oferowanych usług zajmują się wyłącznie nadawaniem nazw.

Nie ulega wątpliwości, iż tworzenie doskonałej nazwy firmy to mieszanka fonetyki, lingwistyki, psychologii oraz strategii marketingowej. Idealnie dobrana nazwa firmy sygnalizuje odbiorcom, a tym samym potencjalnym klientom przedsiębiorstwa czytelne sygnały, nakreślające różnorakie emocje i skojarzenia, które niejednokrotnie wywierają wpływ na ich decyzję. Choć normy i zasady tworzenia nazwy to trudny orzech do zgryzienia i nie lada wyzwanie, warto podjąć wysiłek, by stała się ona unikalnym ?imieniem? naszej firmy.

Nazwy dużych firm i korporacji

Zastanawiałeś się, ile potrafią zapłacić międzynarodowe korporacje za opracowanie dobrej nazwy? Niebotyczne sumy opatrzone sześcioma zerami nie są wygórowane, jeśli weźmiemy pod rozwagę roczną pracę światowego zespołu i liczne konsultacje prawne. Oczywiście wszystko zależy od indywidualnego biznesu i przyjętej strategii. Niemniej jednak wizja kilku milionów złotych w zamian za idealną nazwę firmy nadal wydaje się ?nieco? abstrakcyjna.